Budak Kroh Headline

Subscribe Budak Kroh via email

Enter your email address:

Delivered by Budak Kroh

Virus Facerbook Paparkan Link dan Gambar


Virus Iklan Mc'D

Sesuatu yang sedang terjadi pada masa kini di dalam semua laman social membabitkan FACEBOOK terutamanya, FRIENDSTER, TAGGED, MYSPACE dan laman social lain. Terdapat satu virus baru yang telah dicipta oleh golongan yang tidak bertanggungjawab dan bakal disebarkan lebih meluas melalui profil
anda sendiri tanpa anda menyedarinya. Virus ini beroperasi di mana ia akan membuatkan facebook anda "Sign Out" dengan sendirinya tanpa anda menekan "Log Out". Setelah anda "Sign In" kembali bermulalah pengoperasian virus tersebut, dimana ia akan memuat naik (Upload) gambar2 yang tidak diingini (Lucah) ke profil facebook anda dan akan menanda (Tag) atau menghantar ke semua senarai kawan2 anda (Friend List) di atas nama profil anda sendiri.
Virus Gambar Lucah

Secara tidak langsung ia akan menjatuhkan imej (Nama Baik) anda. Justeru itu di harap anda lebih berhati2 menggunakan laman social seperti facebook trutamanya dan lain2nya. Sekiranya anda mendapati kawan anda menanda (Tag) sesuatu ganbar seperti (Lucah) kepada anda ingatlah ia bukannya kawan anda tetapi ia adalah pengoperasian virus yang sedang menular secara automatik tanpa kawan anda menyedarinya, justeru itu diharap anda lebih berhati2 dan diharap dapat menyebarkan berita ini agar tiada fitnah sesama sendiri berlaku.
Virus Di dalam inbox

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails